Kantoor op zak: de unieke werkwijze van IN-Z

22.02.2024

Wat als uw kantoor naar uw medewerkers en klanten gaat, in plaats van omgekeerd? Voor sociale onderneming IN-Z is flexibiliteit belangrijk om hun missie te kunnen vervullen. Ze rekenen daarvoor op de producten en diensten van Orange Belgium. 

Met 1300 medewerkers en 70 begeleiders en coaches biedt IN-Z hulp in huis bij particulieren en ondersteuning op het vlak van zorg, catering en onthaal bij lokale projecten in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg. Wat deze sociale onderneming uniek maakt, is dat ze zich specialiseren in het aanspreken en het tewerkstellen van personen ‘met een afstand tot de arbeidsmarkt’. Onder deze noemer vallen bijvoorbeeld alleenstaande ouders met weinig werkervaring of nieuwkomers die nog volop Nederlands aan het leren zijn. Voor deze heterogene groep gaat IN-Z op zoek naar de juiste werkplek en een duurzame tewerkstelling. Vanuit deze ervaring staat IN-Z ook andere bedrijven en organisaties bij met vraagstukken op het vlak van HR. Op deze manier dragen ze hun visie en expertise tot ver buiten de eigen kantoormuren uit.

 

Telefoon centraal

De begeleiders van IN-Z gebruiken nog heel vaak de telefoon om zowel de klanten als de eigen medewerkers verder te helpen. “Een paar jaar geleden gingen we via een aanbesteding op zoek naar een partner voor onze mobiele telefonie en data”, vertelt Stijn De Winter, verantwoordelijke Netwerking en ICT bij IN-Z. “Orange Belgium diende toen het voorstel met de beste prijs-kwaliteit in en daar zijn we op ingegaan. Vooral de goede dekking van het netwerk heeft ons verwonderd. Onze medewerkers zijn vaak aan de slag in landelijke gemeentes, maar dankzij het netwerk van Orange is bereik nooit een probleem. Toen we een tweede aanbesteding voor vaste telefonie uitschreven, scoorde het voorstel van Orange Belgium opnieuw erg goed op het vlak van kwaliteit, dienstverlening en prijs, en zijn we opnieuw met hen in zee gegaan.”

 

Onze telecom-oplossing zorgt dat we altijd en overal vlot bereikbaar zijn.

Stijn De Winter, verantwoordelijke Netwerking en ICT bij IN-Z

 

Kantoor op zak

De medewerkers en klanten van IN-Z hebben niet altijd de mogelijkheid om naar het kantoor van IN-Z te komen. Daarom gaan de begeleiders van de sociale onderneming zelf op pad en nemen hun kantoor gewoon met zich mee. “Op locatie werken is iets wat al heel lang ingeburgerd is bij IN-Z”, geeft Stijn De Winter daarover aan. “Om dat zo vlot mogelijk te laten verlopen en alle features die op kantoor beschikbaar zijn, ook buiten de kantoormuren aan te bieden, rekenen we op de Unified Communications-toepassingen van Orange. Onze vaste telefonie verloopt bijvoorbeeld via SIP-trunks, maar medewerkers die via mobiele data op locatie werken kunnen deze ook makkelijk beantwoorden. De mix van die SIP-trunks met tientallen nummers, smartphones uitgerust met voldoende mobiele data en laptops met een IoT-simkaart voor mobiele verbindingen zorgt ervoor dat we als organisatie op elk moment en op elke locatie perfect bereikbaar zijn en steeds dicht bij onze klanten en mensen kunnen blijven.”

 

Voorbereid op groei

IN-Z is intussen uitgegroeid tot een sociale ondernemingsgroep met verschillende dochterondernemingen. “In onze sector zijn er heel wat waardevolle projecten, die ondanks het goede werk dat ze verrichten, het financieel niet makkelijk hebben. Door deze bedrijven op te nemen in de IN-Z-groep kan hun werk toch nog verdergezet worden”, legt Stijn De Winter uit. “Onze telecom kan die groei makkelijk volgen. We voegen de bestaande nummers van die bedrijven toe aan onze telefonie, zodat die kunnen blijven gebruikt worden, en rollen dan onze Unified Communications-toepassingen uit. Zo kan iedereen van dezelfde oplossingen gebruikmaken en is de ‘backbone’ van onze telecom identiek in alle onderdelen van IN-Z.”

 

 

In overleg met Orange

Als ICT-partner zet Orange Belgium zich in om groeiende organisaties zo goed mogelijk te ondersteunen. “De Klantenzone is een eenvoudig en efficiënt kanaal dat het werk van ons fleetmanagers heel wat eenvoudiger maakt”, brengt Stijn De Winter aan. “Het verbruik kunnen opvolgen en snel ingrijpen wanneer nodig, is een echte meerwaarde. Ook het feit dat de facturen steeds duidelijk en correct zijn, is iets wat we als bedrijf erg appreciëren. Maar wat voor ons echt het verschil maakt, is de hulp van onze accountmanager bij Orange Belgium. Hij weet intussen goed hoe IN-Z werkt en staat ons met raad en daad bij. Hij brengt ons waar nodig in contact met experten of wijst ons op interessante aanbiedingen. Zo wees hij ons even geleden op het bestaan van de Cooldeals. Met deze aanbieding krijgen onze medewerkers en hun gezin korting op hun eigen telecomabonnement. We zijn blij dat we dat als organisatie kunnen aanbieden en waarderen het heel erg dat onze accountmanager zo met onze visie meedenkt.”

 

Ook op zoek naar een totaaloplossing voor uw bedrijf of organisatie? Ontdek alles over onze Unified Communications-oplossingen.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht